Madeira – Atlantijas okeāna noslēpumu lāde

Par Madeiru

Madeira ir salas, kas atrodas Atlantijas okeānā un pieder pie Portugāles teritorijas. Tās atrodas tuvāk Āfrikas kontinentam nekā Portugāles galvaspilsētai Lisabonai. Madeiru bieži dēvē par “mūžīgā pavasara salu”, un salas klimats pilnībā to apstiprina.
Madeira ir galamērķis, kas ir pievilcīgs plašam tūristu lokam. Tajā var izīrējiet automašīnu, kāpt kalnos, ēst gardas jūras veltes, ballēties Madeiras galvaspilsētā Funšalā, doties pārgājienā pa upes ieleju, vērot vaļus vai vienkārši apbrīnot satriecošo ainavu – no augstiem kalniem līdz tropu mežiem.

Atraktīvākas apmeklējuma vietas

Lielākā daļa Madeiras apmeklētāju uzturas Funšalā, salas lielākajā pilsētā, kurā dzīvo vairāk nekā puse salas iedzīvotāju. Funšala ir skaista un viesmīlīga pilsēta ar burvīgu klasiskās portugāļu arhitektūras un koptu dārzu kombināciju.
Madeiras iekšieni veido milzīgi izdzisuši vulkāni un dziļas upju ielejas, ko izgrauzušas pastāvīgās kalnu lietavas. Pico Ruivo ir Madeiras augstākais punkts, kas sasniedz 1850 metru augstumu.
Cauri salai vijas vairāki sarežģīti ūdensceļi, novirzot ūdeni no mitrā ziemeļu krasta uz auglīgajām Madeiras austrumu daļas zemēm. Mūsdienās šīs mazās upītes un ar tām saistītie celiņi apmeklētājiem piedāvā ievērojamas pastaigu takas (tā sauktās levades), kas vijas pa gleznainākajām Madeiras ainavām.
Madeiras piekrastes līnija ir nevienmērīgs masīvu klinšu un akmeņainu pludmaļu sajaukums. Camara de Lobos pilsētas tuvumā esošās klintis ir vienas no augstākajām Eiropā, un tur atrodas biedējošs gājēju celiņš, kas stiepjas pāri 500 metrus garai klintij.
Attālā Porto Monisa pilsētiņa ziemeļrietumu malā ir slavena ar saviem lavas baseiniem, kas pieplūst paisuma laikā.

Lai labāk iepazītu salu var doties organizētās vienas dienas ekskursijās vai ar izīrēt automašīnu pašam.

Ja vēlaties iepazīt Madeiru paši, ieteicamais maršruts uz septiņām dienām ar automašīnu ir šāds:

1. diena – Funšala un Monte pilsētas;

2. diena – Camara de Lobos un Cabo Girao klintis;

3. diena – Porto Moniz pilsēta;

4. diena – Pico do Areiro un Pico Ruivo kalni;

5. diena – Ribeiro Frio, Santana un Machico ciemi;

6. diena – Curral das Freiras pilsēta un apkaimes;

7. diena – San Vicente un alas.

Labākais apmeklējuma laiks

Madeirā ir divas aktīvākās sezonas: Ziemassvētku brīvdienas un skolēnu vasaras brīvdienas (jūlijs-augusts). Ja plānojat atvaļinājumu šajā laikā, vienmēr laikus rezervējiet lidojumus un naktsmītnes, jo lidojumu cenas būs augstas un viesnīcas būs izpārdotas.
Agrs pavasaris un rudens ir labākais laiks šīs salas apmeklēšanai, jo laikapstākļi joprojām ir labi, bet nav tūristu un kruīza kuģu pūļu. Pavasarī notiek arī Madeiras galvenie svētki – Ziedu festivāls, kas notiek Funšalā no 23. aprīļa līdz 24. maijam.

Ja plānojat atbraukt uz Madeiru ziemas mēnešos, ņemiet vērā, ka salā visvairāk nokrišņi ir vērojami tieši šajā sezonā. Tomēr parasti tie ir salas ziemeļu pusē, kamēr Funšalas pilsētas dienvidos ir daudz sausāks laiks.

Madeiras pludmales

Spēcīgie viļņi un spēcīgās jūras straumes nav ļāvušas Madeiras salas piekrastei izveidot nozīmīgas smilšainas pludmales, tomēr var apmeklēt divas mākslīgās smilšu pludmales – Kaletas un Mačiko.

Pludmales atpūtai var arī doties uz kaimiņsalu Porto Santo, kas ir Madeiras arhipelāga otrā sala ar lieliskām smilšu pludmalēm, kas stiepjas gar visu salas dienvidu pusi. No Funšalas uz Porto Santo regulāri kursē prāmji, un salai ir sava lidosta ar vairākiem reisiem uz Eiropu.
Madeirā, iespējams, nav tik daudz pludmaļu kā citās Atlantijas okeāna austrumu daļas salās, taču to viegli kompensē kalnainā ainava, nelīdzenā piekraste un kultūras ziņā bagātās pilsētas un ciemati.